miércoles, 24 de diciembre de 2008

God Jul allihopa..

Idag ar det Julafton och det ar familjens hojdpunkt detta ar, visst ar det sa? Alla hjalps at med all dukning, matlagning och med att skapa en mysig och familjar stamning. Ni som spenderar denna jul tillsammans med er familj har jag en sak att saga...NJUT AV DEN! Jag hade aldrig tidigare lagt sa mycket vikt pa detta med familjen, inte ens forra aret da jag spenderade min forsta Jul i Chile och flera tusen mil fran stommen i mitt liv. Ingen julklapp i varlden hade for mig varit battre an att spendera Julen med min familj. For mig ar det sa jobbigt nu nar jag lagger hjartat framfor huvudet for mitt hjarta behover ha famlijen nara, men nar huvudet slar in sa har jag det jattebra har med jobb osv, sa vad ska/kan Pumba gora? Ska aka ivag till min faster senare och fira Julen med dom, dom ringde o bjod dit mig for nagra veckor sen. Jag hade tankt o spendera Julen ensam, och laga en riktigt god jul middag och tanka efter och sammanfatta detta ar. Jag brukar sammanfatta aret vid just Jul for mellandagarna e bara forberedelse infor arets forhoppningsvis basta Fest....for er iaf..he he. Jag har valt att jobba da jag fyller are den 2:a Januari sen far vi dessutom bra betalt for att jobba pa Nyar. Ar ju inte direkt fest sugen heller for den delen, iaf inte for tillfallet. Men Pumba kan ju alltid andra sig....far nog ta en svang te nan av mina slaktingars kalas nar jag slutat kl 8 pa morgonen da e dom sakert fortfarande igang :D

Jag pratade med mamma idag och hon ar nu i skrivande stund pa vag till Mexico, det va hennes julklapp te sig sjalv och jag tycker att den ar mer an valfortjant. Jag har faktist lite daligt samvete for att inte jag kunnat hjalpa henne med resan till Mexico, sen ar ju mamma for stolt av sig for att ta emot presenter. Kommer ihag en gang nar jag fick DAMP anfall pa mamma for att hon va sa....finner inga ord. Iaf var det for att jag betalade hennes och hennes vaninnas nota pa en restaurang...visst i restaurangen sa hon tack, men nar vi kom hem sa hon sa har: Har du inget battre o slosa dina pengar pa? Hur kan hon saga nat sa dumt nar hon vet att under mammas fotter ligger hela min varld. Oj oj oj va jag blev forbannad Vi hade en javla fight pga detta o jag sa hemska saker te min mamma vilket jag angrar djupt, min stackars Phoenix hamnade i mitten av allt, han tittade pa mig och pa mamma o stackarn visste inte vilken sida han skulle sta pa, det tog tre dagar innan vi pratade igen. Men nu spenderar vi tiden med att sakna varandra istallet och visst gralar vi over telefon ibland men det maste man ju gora jag har ju trots allt MEDELDAMP eller hur M.D.C?
Ska nog forbi mina grannar imon och onska dom en God Jul och passa pa att se Nigel, inte sett han pa nagra dagar nu men jag horde han grina idag he he...sa om ni undrade om han levde eller inte sa kan jag saga....Yes he is alive!!! Jag vill nog ge han en valfortjant orfil till julklapp, undrar om han foraldrar tillater det? =D

Na nu maste jag lagga mig och sova en hel del o gora imon.

GOD JUL ALLIHOPA!!!!


Jevla Fi Fan Hej!!

No hay comentarios.: